معیار موفقیت حفظ بقای روابط با مشتریان است نه صرفا جذب

بنگاه هایی که تمامی تلاش خود را صرفا در جذب مشتری بکار میگیرند و برای بقاء و ماندگاری آن تلاشی نمیکنند به مانند ظرف سوراخی میمانند که هرچه تلاش و هزینه میکنند در نهایت باز هم با ظرف خالی مواجه اند.

تفکر مجموعه رهنوردان تجارت بر اصل تقدم تداوم روابط با مخاطبین نسبت به جذب مخاطب جدید است و با این نگرش هزینه های واحد CRM را کاهش داده و با جایگزینی فرصت و هزینه جذب با هزینه های ارتقاء کیفیت , به رضایتمندی دو سویه ای دست پیدا کرده است.

و چه خوش گفت شاعر:

ما در این انبار جمع گندم می‌کنیم گندم جمع‌ آمده گـــــــم می‌کنیم

اول ای جـــــــان دفع شر موش کن وانگهان در جمع گندم جوش کن